اخیراً نقش نسبتاً جدیدی را بر عهده گرفته ام. من فقط اسکریپت های نسخه ی نمایشی محصولات خودکار خود را نمی نویسم ، بلکه آنها را برای صداپیشگان آماده می کنم و ارسال می کنم. نوشتن فیلمنامه ها تغییر بزرگی نبود ، اما تهیه فیلم نامه برای صداپیشگی یک تجربه بزرگ یادگیری بوده است. کارهای خیلی بیشتر از تصور من است. این امر مستم صرف وقت ، پول و در برخی موارد تمرکز عمیق برای اطمینان از نظم همه چیز است. بنابراین من سه قانون خود را به اشتراک می گذارم که دوست دارم هنگام ارسال اسکریپت بسیار دقیق از آنها پیروی کنم.


قانون 1: دوبار - نه ، سه بار اسکریپت خود را بررسی کنید
واقعاً منظورم این است. در آینده از من قدردانی خواهی کرد. حتی کوچکترین اشتباه می تواند صداپیشه شما را به یک چرخش دم تبدیل کند. تصحیح منظم به دلایل واضح کاملاً ضروری است. بنابراین هر آنچه را که می نویسید از نظر هجی ، علائم نگارشی و کلمات متعارف بارها و بارها بررسی کنید.

هرچند موارد دیگری غیر از تصحیح تصحیح وجود دارد. وقتی فیلمنامه با صدای بلند خوانده می شود ، چگونه صدا می شود؟ حتی اگر تمام دستور زبان و هجی درست باشد به معنای کامل بودن متن نیست. شما باید بتوانید کل فیلمنامه را با صدای بلند بخوانید و از ردیابی کامل برخوردار باشید.

هنگامی که من به عنوان "نوجوان در اتاق خبر" در Modesto Bee (رومه شهر من) شروع به کار کردم ، یکی از سردبیران توصیه های عاقلانه ای به ما داد: مهم نیست چه می نوشتیم ، قبل از اینکه آن را تحویل دهیم باید همه چیز را با صدای بلند بخوانیم برای ویرایش این نکته در انواع مختلف نوشتاری که طی این سالها انجام داده ام - بخصوص فیلمنامه نویسی - به من کمک بسیاری کرده است. من دریافته ام که بهترین پروژه هایی که در کار خود به اتمام رسانده ام ، پروژه هایی بوده که چندین بار با صدای بلند خوانده ام تا از صحت و جریان آن اطمینان حاصل کنم. من فکر می کنم این در دنیای رومه نگاری و بازاریابی م workedثر بود زیرا مردم تقریباً می توانستند بشنوند که منظور من از کلام من برای خواننده چیست. این صدا داشتن صدا نامیده می شود و اگر یک نویسنده فیلمنامه باشید داشتن یک هدیه شگفت انگیز است زیرا هنگام خواندن می تواند متن شما را روان روان کند. با این حال ، اگر به درستی استفاده نشود ، می تواند نفرین باشد. داشتن یک صداپیشه حرفه ای که چیزی را که در "صدا" خود نوشته اید بخواند ، می تواند برای فیلم های آزمایشی بدون دستورالعمل های مناسب مشکل ساز شود. این امر من را به سمت قانون شماره دو سوق می دهد.

قانون 2: دستورالعمل های واضحی را برای صداپیشه خود بنویسید
نوشتن دستورالعمل برای صداپیشه شامل گفتن لحن قطعه شما به آنها است. به عنوان مثال ، بسیاری از مشتریان ما درخواست زنگ های زیبا و در عین حال حرفه ای را دارند. بیشتر صداپیشه ها منظورتان را می دانند ، اما درست شدن آن ممکن است یک یا دو بار بخواند. هر تغییری که باید در یک اسکریپت ایجاد کنید می تواند برای شما هم هزینه داشته باشد و به سرعت اضافه می شود. بنابراین ، اطمینان از تلفظ صحیح موارد می تواند یک بسته نرم افزاری را برای شما صرفه جویی کند.

با این حال ، جنبه دیگری از فیلمنامه نویسی توصیف در پرانتز است که چگونه می خواهید یک کلمه خوانده شود. این خیلی سخت به نظر نمی رسد ، اما من یاد گرفته ام که هرگز تصور نکنم که یک صداپیشه می داند چگونه هر چیزی را تلفظ کند. به عنوان مثال ، من اخیراً یکی از همکارانم را مشاهده کردم که فیلمنامه ای را به صداپیشه ارسال کرده بود. ما به صداپیشگان دستورالعمل هایی دادیم و برای هر یک از بخش هایی که ارسال می کردیم ، بازه زمانی تعیین کردیم. هنگامی که ضبط صدا را به دست آوردیم ، به تک تک قطعات گوش می دادیم. فقط یک خطا وجود داشت. صداپیشه مخفف را اشتباه تلفظ کرد. اگر انصاف داشته باشیم ، فکر کردیم که آنها می دانند چگونه کلمات اختصاری را تلفظ کنند ، اما این کار را نکردند. آن روز ما یک درس بسیار مهم آموختیم: وقتی شک دارید ، همیشه آن را بیان کنید. هجی کردن تلفظ کلمه ، عدد یا کلمات اختصاری هرگز صدمه ای نخواهد دید. بهتر است اطلاعات بیشتری به صداپیشه بدهید و از او بخواهید احمقانه فکر کنید تا اینکه هیچ اطلاعاتی ندهید و بخواهید آن را به اشتباه بخواند.

قانون 3: اطمینان حاصل کنید که صداپیشه صحیحی را انتخاب می کنید
مطمئن شوید که دقیقاً می دانید صداپیشه شما از چه جنسیت و سنی است. فیلمنامه خود مهم است اما یافتن صدایی که مخاطب شما را مجذوب خود کند نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات جمعیتی مورد نظر خود را در نظر بگیرید و از صدایی استفاده کنید که مورد توجه آنها باشد. سپس سرعت ، نحوه تلفظ حروف خاص و نگرش کلی آنها را دوباره بررسی کنید. ممکن است به بازیگر بگویید که وقتی صدای او آرام و ساکت است ، خوش فکر و حرفه ای باشد. به یاد داشته باشید ، این همان صدایی است که محصول شما را می فروشد. شما می خواهید کامل باشد.

12 موسیقی فیلم تبلیغاتی متحرک برای الهام بخشیدن به هسته اصلی شما

3 قانونی که باید قبل از ارسال متن خود به یک صداپیشه رعایت کنید

، ,یک ,صداپیشه ,فیلمنامه ,تواند ,تلفظ ,می تواند ,را به ,با صدای ,شما را ,، اما
مشخصات
آخرین جستجو ها